dimarts, 11 de juny del 2013

Marató Setdellonga - 42 km 2.400 m D+

Avui és el dia de la marató de Zegama on hi ha prop de 500 corredors i milers d’aficionats animant al llarg de tot el recorregut. Però avui també és el dia de la marató de Setdellonga a Vilallonga de Ter. Aquí tan sols som 46 corredors i els aficionats que trobarem al llarg del recorregut imagino que més aviat seran escassos, ara bé, de gaudir, segur que ho farem de valent!!!

La temperatura en el moment de la sortida és de -1ºC. És bastant sorprenent aquest valor a data 26 de maig, però sembla que aquest any la climatologia té ganes de fer-ne de les seves...

La sortida és molt ràpida i de seguida perdo el compte dels corredors que tinc davant. Quan ja sembla que més o menys tothom està al seu lloc, va i m’avancen tres corredors. A veure si en tindré més al davant que al darrera, i sort que avui som pocs...


Vaig corrent totalment sol, els corredors que tenia al davant els he acabat perdent de vista i, de moment, per darrera no en ve cap. L’entorn està totalment verd, baixa aigua per tot arreu, a les muntanyes que diviso al fons encara hi ha neu, tot plegat conforma un paisatge d’una gran bellesa.

Segueixo anant sol i intueixo que la d’avui serà una cursa força solitària, la veritat és que no em preocupa, però sí que noto que el fet de no veure d’altres corredors durant tanta estona fan que em prengui la cursa amb més tranquil·litat. Amb 2:25h arribo al km 21 i em diuen que tinc 14 corredors al davant, 14??? Considero que vaig molt enredera i a hores d’ara no sé pas si ho podré arreglar...


Creuo la carretera que va cap a Setcases i arriba la primera pujada important. Aquí és on per fi començo a caminar per primera vegada, fins ara gairebé tot ha sigut de córrer. Aconsegueixo avançar un parell de corredors i això em fa incrementar una mica el ritme, a veure si sóc capaç d’entrar seriosament en cursa...

Arribo a un avituallament i veig com en surt un corredor. Em penso que estic entorn al km 30 i em diuen que estic al km 34. Ambdós fets em donen molta energia, som-hi!!! Veig a la llunyania com el corredor que tenia davant està corrent en pujada, així que a mi em toca fer el mateix. La pujada no perdona i al final haig de deixar de córrer, això sí intento avançar tan ràpid com puc. Molt a poc a poc em vaig acostant al corredor que tinc davant, però em costa moltíssim. Poc abans d’arribar al poble de l’Avella, en una pujada i donant-ho tot, aconsegueixo avançar el corredor que tanta estona feia que perseguia.

Últim avituallament, em diuen que em falten 3 km per l’arribada, així que ja ni paro, endavant!!! Dubto que pugui guanyar cap altra posició, tot i així avanço per una baixada una mica tècnica tant ràpid com em permeten les cames.

Finalment acabo creuant la línia d’arribada en 4:52h i en la posició 12. Un recorregut massa corredor pel meu gust, però d’un encant extraordinari!!!


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada