diumenge, 18 de maig del 2014

Molló Trail - 44 km 2.760 m D+

La veritat és que el recorregut d’avui promet molt, a més, tenint en compte que ens enfilarem al cim del Costabona, l’espectacle està garantit!

Sortim de cara avall, agafem un petit tram del GR11 i quins records del passat estiu em venen a la ment... Hem sortit plegats amb els de la cursa de 27 km, així que caldrà anar en compte que aquestes no ens facin córrer més del que ho hem de fer... Anem pujant direcció el coll d’Ares, la pujada no és massa dreta així que es deixa córrer bé. La temperatura és excel·lent, hi ha algunes boires que esmorteeixen una mica el sol, la qual cosa és perfecte per córrer, tinc la sensació que avui gaudirem d’una jornada extraordinària.

Ja en territori francès, anem baixant per un corriol preciós direcció Prats de Molló. El bosc està verdíssim i desprèn una frescor més que notable. Quin luxe córrer en aquestes condicions. M’encanta!

Passat l’avituallament del km 11,6, comencem a pujar direcció la Torre del Mir, una pujada d’uns 7 km amb uns 700 m de desnivell. Si el corriol pel que hem baixat era preciós, aquest encara ho és més! Va pujant molt lleugerament, no sé si ho pagaré més endavant, però com que em trobo molt bé, el vaig corrent. Ja al tram final de la pujada començo a notar l’esforç de pujar corrent, així que opto per deixar de fer-ho i posar-me a caminar.

Arribem a Espinavell, km 25, portem 2:45 h, però miro l’altímetre i tan sols hem fet 1.400 m de desnivell positiu, així que encara ens queda molta feina per fer. Per davant tenim una pujada d’uns 8 km fins assolir el cim del Costabona. Al principi puja molt a poc a poc. Fins hi tot hi ha alguna baixada. Al fons veiem el nostre pròxim objectiu, està molt lluny, anem avançant, ens hi anem acostant, però no hi ha manera de guanyar alçada. Quan ja fa 4 km que hem deixat Espinavell, miro l’altímetre i no hem fet ni 400 m, això té tota la pinta que quan digui de pujar ho farà de debò.

Dit i fet, quan som ben bé als peus del Costabona, el terreny comença a agafar un pendent considerable. Aquí no en queda una altre que prémer ben fort les dents i amunt! En Marc se’m posa davant, anem comentant la jugada i sense parar anem guanyant alçada a bon ritme. “Uffff, no vegis com puja això! Vinga un últim esforç i ja hi som!” ens diem amb en Marc.

Amb 4:24 h arribem al Costabona, 2.465 m, punt més alt del recorregut. A costat arribar-hi, però l’esforç a valgut molt la pena. Tan o més dreta que la pujada és ara la baixada. Degut a unes congestes de neu s’ha tingut que modificar lleugerament el traçat i baixem totalment pel dret.

Arribem a l’avituallament de la Collada Fonda, km 35, aquí ens diuen que ara ja est tot pla i avall, però malauradament no acaba sent així. Abans de que realment comenci la baixada fem 2 km de tobogans que, aquestes alçades de la cursa, requereixen d’un esforç més que considerable. Costa que arribi la baixada, però quan per fi arriba és un autèntic regal. Baixem per uns prats verds que són millor que una moqueta, quin luxe corre per un terreny així tan tou...

Amb la màxima velocitat que em permeten les cames baixo direcció Molló. Connectem amb el GR11, de nou records d’una gran vivència per aquest recorregut! Van passant els km, però el poble no apareix. Quan finalment el veig, encara està bastant lluny, però sé que no tardaré a arribar-hi.

Encaro l’última recta que em portarà a l’arc d’arribada amb molta alegria. A costat bastant, però aquesta baixada tan trepidant ha acabat d’arrodonir un dia perfecte. Arribo amb 5:32 h i el que és més important, havent gaudit d’una jornada més que extraordinària!

A l'arribada l'organització es preocupa molt per nosaltres per saber si ha anat tot bé, si hem gaudit, la temperatura... i a l'avituallament el tracte dels voluntaris és més que excel·lent, moltes gràcies companys!