diumenge, 27 de març del 2011

8ª Marxa La Selva del Camp - Muntanyes de Prades - 67,5km 2.500m D+ (+ 4 o 5km de regal)

La prova d’avui porta per nom 8ª Marxa La Selva del Camp – Muntanyes de Prades, la primera prova del calendari de caminades d’alta resistència de la FEEC. 67,5km i 2.500m de desnivell positiu són les dades a les que avui hem de fer front.
Partim de La Selva del Camp a les 7:00h i jo, en Salvador, disposat una vegada més a donar-ho tot amb l’objectiu de baixar de les 8 hores.
La prova comença amb molt bon ritme i amb poc més d’una hora, un grup de set o vuit corredors ja som al km 11,3, havent superat un desnivell positiu de més de 600m. De moment la temperatura és ideal per córrer ja que encara es d’hora i fa una certa fresca, però el cel és totalment serè i dóna la sensació que avui podria acabar fent una mica de caloreta, ja ens ho trobarem...
Seguim avançant de valent, a les 2:00h passem pel km 18,8 i a les 2:40h ja som a Farena, km 24,1, un petit poblet molt bonic, on totes les cases són de pedra i on regne una tranquil·litat en majúscules.
A continuació de Farena toca superar un desnivell positiu de 600m per arribar al cim de la muntanya de la Mola del Quatre Termes amb 1.120m d’altitud, passem abans pel Refugi dels Cogullons on ens trobem el tercer avituallament, amb un pa i nocilla deliciós. De camí al Refugi m’uneixo amb l’Oriol de Sabadell, sembla que els nostres ritmes són totalment compatibles, endavant!!!
Al arribar a Prades, som ja al km 41 i quan portem 4:40h les sensacions són més que excel·lents!!!
Després del poble de Capfonts, ve la última pujada amb poc més de 300m de desnivell. Quan estem arribant al cap de munt de la pujada, amb l’Oriol, ens emportem una sorpresa al veure del que és capaç de fer la mare natura, la pedra a assolit una forma d’un pont perfecte, increïble!!!
I de sobte, poc després d’avançar un corredor i posar-nos amb l’Oriol en la 3ª i 4ª posició, arriba un moment de crisi, ens acabem de perdre, mirem el mapa, hauríem d’estar anant per un GR que no veiem, decidim avançar una mica més, però seguim sense veure’l, finalment optem per tornar endarrere fins que recuperem de nou el camí, hem acabat fent 4 o 5km de més, però bé, ara no vindrà d’aquí.
Quan portem 7:10h, arribem de nou a l’Albiol, ens refresquem una mica a l’avituallament i ara ja només ens separen de La Selva del Camp, 10km i 600m de desnivell negatiu, a tota ostia doncs que hem de baixar de les 8:00h!!!
La baixada la fem a una velocitat considerable, l’Oriol es va distanciant de tant en tant, però sempre m’acaba atrapant de nou. Al trepitjar el primer carrer de La Selva del Camp, miro el rellotge i marca 7:55h i quan el torno a mirar, al entrar al Pavelló, marca 8:00h, tot  hauria estat una mica més fàcil si no ens haguéssim perdut... Arribo en la 5ª posició i l’Oriol just darrera meu. Valoració molt positiva i les cames m’indiquen que estan en perfecte estat!!!
Fins a la pròxima!!!

1. Si senyor Salvador, que bé que ens va anar compartir la marxa, tu sempre vas tenir un punt més de gas, enhorabona pel 5è que hagués estat un 4t!

Oriol.

2. Bones terres les del Baix Camp! Felicitats per la prova! Endavant Salvador!! Endavant SEMPRECORRENT!!

3. Ostres Salvador!!! tu no pares?!!!
    com continuis aixi, no hauran kilometres per ningú més...