dilluns, 30 d’abril del 2012

Pels Camins dels Matxos - 63km 3.100m D+


La d’avui és un prova que passa per una zona d’un gran encant i d’una gran bellesa, imagino que és aquest el motiu que fa que les 500 inscripcions s’esgotin en dues o tres hores. El recorregut, d’uns 63km i 3.100m de desnivell positiu, transcorre integrament per la comarca d’Osona, passant per punts tant emblemàtics com Bellmunt, el Puigsacalm i Cabrera.

Sortim de Torelló a les 6:30h tot just quan s’està començant a fer de dia. Es nota una gran humitat a l’ambient, el cel està força emboirat i no sembla que de moment el sol es vulgui deixar veure.

 
Amb 1:21h i un ritme força bo, arribem a Bellmunt, les sensacions són molt bones, sembla que es presenta una gran jornada, dedueixo que la preciositat de l’entorn ajuda a fer-ho tot molt més fàcil.



A la que ens aproximem al cim del Puigsacalm, el punt més alt del recorregut amb 1.515m, la boira s’intensifica i per moments fins hi tot costa una mica veure les marques. La pujada al cim és ràpida i la temperatura força freda, interessa perdre alçada el més ràpid possible!!! La baixada fins al coll de Bracons té trams bastant complicats, hi ha molt de fang i rellisca d’allò més, sort de l’ajuda d’unes cordes que ha col·locat l’organització. Al quedar-te les mans molles de la corda, afegint-hi el vent que bufa per moments, fa que la sensació de fred per sigui considerable.


 Amb 4:14h arribo a l’avituallament del Prat de la Vola, hem fet ja la meitat del recorregut, ara bé, per superar la segona meitat caldrà fer-s’hi de valent!!! Pujant a Cabrera em trobo d’allò més bé, avanço alguns corredors, ara feia molta estona que no avançava ningú i ja ho necessitava. 

Ja sóc de nou al Prat de Vola, a partir d’ara sí que tocarà donar-ho tot, ha arribat l’hora de començar a fer ús de l’energia que he estat guardant. M’esperen encara algunes pujades exigents, amunt!!! Vaig avançant corredors, la majoria d’ells han fet un recorregut més curt que el meu, però de tant en tant me’n trobo algun que està fent el mateix recorregut que jo. Em trobo cada vegada més bé, arribo a l’últim avituallament, em diuen que em falten 7,6km, veig que no podré fer tant bon temps com l’any passat, però de totes maneres no penso guardar-me res, a per totes!!!

L’últim tram està ple de petites pujades i quan et sembla que aquesta ja ha de ser l’última, n’apareix una de nova, i així en vàries ocasions. Últim esforç, última apretada de dents, estic ja de nou a Torelló, finalment arribo amb 8:25h i molt satisfet de lo sencer que he acabat. Perfecte!!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada